2020. június 9., kedd

Testnevelés - Motiváció

Sziasztok!

A tegnapi videót nézd meg ismét,
illetve most, ha még nem tetted meg:

Motivációs videó:

https://www.youtube.com/watch?v=P7jP2aFIu1U

-----------------------------------------------------------------------------

- Miről szól?!

- Mi az értelme?!

- Mi az, hogy: Motiváció?!

...és számos kérdés felmerülhetett bennetek.

Több válasz is lehetséges:

Pl.: Idegen szavak szótára:

https://idegen-szavak.hu/motivál

...de így is, ismerős lehet:

- Lelkesedés

- Példakép 

-----------------------------------------------------

Aki motivál, az lelkesít Téged/Titeket!

Ő lehet: Apu, Anyu, Testvér...stb.
 ...és "Te" is akár, ha már tudod, mit szeretnél elérni :-)

A videón egy problémamegoldás látható és az,
 ahogy megoldja!

Próbálkozik, újra és újra!
A megoldást keresi!

...és amit még látsz: 
hogy ezt valaki hamarabb oldja meg
valaki pedig később. 
...de nem adja fel,
 dolgozik rajta, 
hogy felérjen a "hegy"csúcsra! 

A saját határait feszegeti,
 a saját képességeit teszi próbára.
(...edzett érte, nem csak úgy odaállt.)
 A győztes is tanult abból, amit csinált és a vesztes is.

Versenynek látszik és az is,
de mindketten:
 Önmagukkal küzdenek meg.

Te mit gondolsz erről?!

 Te mit teszel, azért, hogy a "hegycsúcsra" érj?!
------------------------------------------------------------------------------

Mikor elkezdtük a BLOG-ot, írtam, arról, hogy próbáljuk meg a legtöbbet kihozni ebből a helyzetből.
Próbáljuk meg a hiányosságokat, az esetleges hibákat kijavítani.
Ezért kértem azt, írj egy CÉLT, amit el szeretnél érni!

Pl: fekvőtámaszban karhajlítás és nyújtás az, amiből többet fogok megcsinálni:
 2-3 hét múlva mint, amit most tudok.

A mai feladat:

Írd le a naplódba, mit gondolsz a fentiekről
 (elég 1-2 mondat)
és Te hova/meddig, jutottál a CÉLOD-hoz vezető úton?!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


Év végi ismétlés


A mai óra anyaga a törtek összeadása, kivonása.

Emlékeztetőül nézd meg az alábbi rövid videót, majd jó munkát kívánok a játékokhoz!







2020. június 8., hétfő

Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy boka és láb tornát hoztam nektek. Végezzétek el😁

Boka és lábtorna

Ági néni

Irodalom 06.08.

Kedvesek,

ma is a múlt órai feladat van életben, ne feledkezz el róla! ☺️

IDE KATTINTVA találod a múlt órai bejegyzést.

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.08.

Kedves Diákom!

Új anyagot már nem veszünk, de egy kis ismétlés nem árthat. Ma az egész számokkal végzett műveleteket ismételjük át.

Összeadáskor és kivonáskor ne feledd el felírni a rövid alakot! Pl.:

(+7) - (-5) = +7+5= +12
(+7) + (-5) = +7-5= +2
(-7) - (+5) = -7-5= -12
(-7) + (+5) = -7+5= -2

Szorzásnál és osztásnál elég, ha a szabályt tudod.

+ * + = +
- * - = +
+ * - = -
- * + = -

Jó  munkát kívánok az alábbi játékokhoz!



Informatika - 2020.06.08.

Kedves Diákom!

Eljött az utolsó Scratch óra ideje. A mai órán egy működő, teljes játékot készítünk el. Mint látni fogod, egy kis gondolkodással ez nem is olyan nehéz.



Ebben a tanévben már nem kapsz beküldendő feladatot, de ha van kedved, a saját szórakoztatásodra elkészítheted a játékot. 😉

Természetismeret 06.08.

Kedves Hatodikos!

Elérkezett a témazáró ideje. Ezt oldd meg:

TESZT

Határidő: 06.11. 16:00
Marianne néni

Matematika Betti nénivel - 2020.06.08.

Kedves Hatodikosok!

Új anyagot már nem veszünk, de egy kis ismétlés nem árthat. Ma az egész számokkal végzett műveleteket ismételjük át.

Összeadáskor és kivonáskor ne feledd el felírni a rövid alakot! Pl.:

(+7) - (-5) = +7+5= +12
(+7) + (-5) = +7-5= +2
(-7) - (+5) = -7-5= -12
(-7) + (+5) = -7+5= -2

Szorzásnál és osztásnál elég, ha a szabályt tudod.

+ * + = +
- * - = +
+ * - = -
- * + = -

Jó  munkát kívánok az alábbi játékokhoz!



Testnevelés - Mai feladat... 3.rész - ismétlése

Sziasztok!

Az alábbi feladatot ismételjétek át!


Jó pihenést közben! :-)

-------------------------------------------------------------------------------

A linkben szereplő leírás most is érvényes!!!


A javítási lehetőség adott!!!

------------------------------------------------------------------------------

Motivációs video:

https://www.youtube.com/watch?v=P7jP2aFIu1U

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


Végére értünk a hatodik osztályos matematika anyagnak, most már csak egy kis év végi ismétlés van hátra.
A tanév hátralévő óráin mindig egy-egy témakör legfontosabb tudnivalóit idézzük fel.

A mai óra anyaga az egész számok témaköre.

Néhány egyszerű példán keresztül felidézzük a legfontosabbakat.

Egész számok összeadása, kivonása:

(-5) + (+6) = -5+6 = +1

(-4) + (-5) = -4 -5 = -9

(+3) – (-4) = 3 + 4 = +7

(-2) – (+6) = -2 – 6 = -8


Egész számok osztása és szorzása esetén az előjel szabályt kell megjegyezned:

(+2) × (+3) = +6
(+2) × (-3) = -6
(-2) × (+3) = -6
(-2) × (-3) = +6

Osztás esetén ugyanezt kell alkalmazni!

Jó munkát kívánok az alábbi gyakorló játékokhoz!



2020. június 5., péntek

Etika 6.a 2020.06.05.

Kedves Hatodikos!

A mai óra témája: Én magam és mi együtt

"Az őszinte dicséretnek mágikus hatalma van. Ha azt akarod, hogy a másik fejlődjék, dicsérd őszintén."                                                             
                                                                                                  ( Michael Quoist)


Gondolkodj!
1. Valóban segíti a dicséret az embert? Miért?
2. Milyen érzés, ha megdicsérnek?
3. Miért kell a másik szemébe nézni, amikor megdicsérjük?

Év végi leltár
Olvasd el az állításokat! Értékeld magad, hogyan sikerült megcsinálnod az állításban megfogalmazottakat!

Mindig sikerül .                            Néha sikerül.                                   Még nem sikerül.

A, Egész évben törődök a testemmel. Tápláló ételeket eszem, elegendő vizet iszom, rendszeresen sportolok, sok időt töltök a szabadban.
B, El tudom fogadni a kudarcaimat, és megpróbálom újra, ami nem sikerült.
C, Képességeimnek megfelelően tanulok. Egyre önállóbban végzem el dolgaimat.
D, Segítek azoknak, akik kérik. Én is tudok segítséget kérni és segítséget megköszönni.
E, Örülök mások sikerének. Tudom, hogy a jó eredményekért mindenkinek meg kell dolgoznia.
F, Megértettem ,hogy gondolataimért, az érzéseimért, a cselekedeteimért én tartozom felelősséggel.

Emlékezz, milyen közös élményei voltak az idén az osztályodnak! Melyiket szeretnéd hetedikbe magaddal  vinni? Indokold meg!

Szorgalmi feladat: A válaszaidat fényképezd le és KÜLDD IDE !

Köszönöm a munkád! Heni néni

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 5.

Good morning!


Do you know the Looney Tunes? It's an American cartoon.

Watch the video and try to understand the story. 
(Nézd meg ezt a videót és próbáld megérteni a történetet!)


Have a nice weekend! :)

Angol-Anikó néni

Dear Students!



We are watching a film which titled Mr Bean nyaral.

Mr. Bean nyaral


Nézd meg a filmet ITT !

 

BYE,

Anikó néni

2020.június 5. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

A mai órára egy tankockát küldök, amivel a múltidőt gyakorolhatod!

hat oder ist? Perfektform der Verben

Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.05.

Kedves Diákom!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


Történelem - 06.05.

Drágaságok,

ha most minden a dolgok megszokott rendjében menne, a napokban aktuális lenne az osztálykirándulásunk, és Pécs utcáit róva fedeznénk fel a török kor emlékeit a városban. Ez a kirándulás egyelőre sajnos várat magára, de most rendhagyó formában azért elviszlek titeket egy kis körútra. ☺️

Az kirándulás megkezdéséhez >>KATTINTS IDE<< !

Jó utat!
Kata n.

Angol - Éva néni

Aki még nem küldte be a saját készítésű kincsesfüzeti bejegyzését, és év végi jegyet szeretne, az kérem tegye megy.

Akik már beküldték, azok is még gondolkodhatnak rajta, és ha szeretnék átjavítani, akkor még lehet.

Segédlet:



A hétvégére ezt a játékot küldöm nézegetésre:

BYE!

Matematika Betti nénivel - 2020.06.05.

Kedves Hatodikosok!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


Testnevelés - Mai feladat.. 2.rész -ismétlése

Sziasztok!

Az alábbi feladatot ismételjétek át!


Jó pihenést közben és a hétvégére is! :-)

-------------------------------------------------------------------------------

A linkben szereplő leírás most is érvényes!!!


A javítási lehetőség adott!!!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán Tudáspróba következik a háromszögekből.

Töltsd ki a következő igaz-hamis állításokat tartalmazó tesztet.

A visszaküldés mindenki számára kötelező!


Tudáspróba Háromszög




2020. június 4., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy 10 perces tornát hoztam, amelyhez egy törölközőre lesz szükséged😄

Szép napot! Ha kész, írj a megjegyzésbe!

Törölközővel végzett gyakorlatok

Ági néni

Irodalom - 06.04.

Kedves Hatodikos,

ahogyan azt ígértem, ma számonkérés következik a Pete Pitéből.

Ennek a számonkérésnek két része lesz.

1. Készítsetek párokban egy párbeszédet arról, hogy szerintetek kinek volt nehezebb helytállnia új szerepében: Pitének vagy az édesapjának? Vitassátok meg!

2. Készíts képregényt vagy videót a már jól ismert módokon. Használd a töri feladatnál már alkalmazott applikációk valamelyikét!
Az alkotásodban mutasd be a Pete Pite teljes cselekményét! Ezen kívül szabad kezet kapsz az alkotásban. ☺️

Az elkészített munkákat IDE FELTÖLTVE várom jövő kedd (június 9.) 16.00-ig.

Ha kérdésed van, keress!

Kata n.

Kézműves szakkör VI.4.

Hölgyeim,

olyan jó idő van mostmár, hogy valami kinti elfoglaltságot is kereshetnénk...
Ha van kertetek, szerencsések vagytok, ha nincs, akkor is tudsz gyűjteni növényeket, ágakat, virágokat. Mihez is?  Nézd meg a képeket!
Készíthesz növényszövést, viráglenyomatot gyurmába.
Só-liszt gyurmát otthon is készíthetsz, amibe csak bele kell nyomkodnod a gyűjtött leveleket, növényeket.

Recept:

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg apró szemű só
  • 125 ml víz
  • 1,5-2 evőkanál étolaj

Elkészítés:

A lisztet keverd el a sóval, majd add hozzá a vizet és az olajat. Gyúrd kézzel jó alaposan össze, majd indulhat is a móka.  A kész alkotások 2-3 nap alatt kiszáradnak a szobában.


make your own: nature weaving. – Reading My Tea Leaves – Slow, simple, sustainable living.

Here is a simple nature heart weaving activity for Valentine's Day or Mother's Day. The contrast of the natural cardboard heart with the colorful flowers, makes this the most beautiful gift to hand out this Valentine's Day!
otchipotchi: on my working table today - Fennel flower heads on air drying clay <3
Nature Craft - Perfect for Earth Day Activity - Clay Imprints with Plants and Flowers - My Bright Ideas

Természetismeret 06.04.

Kedves Hatodikos!


13:00 - Teams

Ne feledd, hogy ma van a PPT elküldésének határideje!

Elérkeztünk a témakör utolsó leckéjéhez. Ismételd át a - remélhetőleg már megtanult 😊 - leckéket (Vizek, vízpartok), mert hétfőn (06.08.) következik a témazáró teszt.
A mai óra címe a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai II.

Figyelmesen nézd/hallgasd végig a következő DIGITÁLIS LECKÉT:
MADARAK A VÍZBEN, VÍZPARTON

Vázlat a füzetbe:


Tőkés réceBarna rétihéjaFehér gólya
Testalakcsónak alakúkarcsúkarcsú
Tollazat♂ fején fémeszöld, nyakán fehér tollgyűrű, mellén gesztenyebarna;
♀ barna mintázatú
hátán sötét-, hasán, gesztenyebarna, mellén rozsdavörös, sötét csíkokpiszkos-fehér, szárnyán fekete
Szárnynagynagy, hosszúszéles, hosszú
Lábúszólábmarkolólábgázlóláb
Csőrlemezes csőrtépőcsőrerős, ék alakú
Táplálékvízinövények, rovarok, lárvákhalak, békák, egerek, pockokbékák, siklók, rovarok
Életmódvíziragadozóragadozó



Olvasd el a vidra jellemzését is a könyvben és nézd meg, hogyan néz ki egy vidrapár:VIDRA - KÉP

Mf.: 104.o.9.f.; 105.o.12.f.; 110.o.7.f.
Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

6.A Rajz 2020.06.04. Újratervezés


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)


Kezdünk!
A mai órán hoztam egy olyan videót, ami bemutatja, hogy pár alkotó feldolgozta a régi munkáját. Ez egyfajta játék is lehet és bizonyság, hogy tényleg fejlődsz.
Ezt én is megtettem egy 3. osztályos rajzommal.

Tanulság: bármivel fogsz foglalkozni, ha gyakorlod és műveled, akkor hamar kitanulod.

Videó.


Testnevelés - Mai feladat - ismétlése

Sziasztok!

Edzés mellett relaxálni, "lazítani" is kell!

Ennek egy formáját látjátok az alábbi videon!

A gyakorlatsort most, ismét végre kell hajtani, hogy rögzüljön!

Az ismétlés a tanulás alapja!

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/05/testneveles-mai-feladat.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mai feladat:


Pár szóban írd meg a naplóba, hogyan ment most egy hét múltán a gyakorlat!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tanács:

Első:

 Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!

Második:

 Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
 és
 előtte indítsd el a videot!

Harmadik:

 Figyelj arra: amit hallasz!

Ennyi! :-)


Jó "lazulást" kívánok!

2020. június 3., szerda

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 3.

Hi everyone!


Do you like Summer? 
Let's read about the summer vacation!

Olvasd el az "I love Summer!" szöveget és oldd meg a feladatokat ITT!


Gyakorló feladatok (places, can/can't): 1, 2, 3, 4

Bye!
Dóri néni

Nyelvtan Angi néni VI.3.

Kedves hatodikosok,

elérkezett a dolgozatidő.
Remélem, eleget gyakoroltál.
A mai dolgozatodat a füzetbe kell leírnod, nem kattintgatni a Redmentában. Ez több időt vesz majd igénybe, de cserébe annyit gondolkozol rajta, amennyit akarsz, onnan szerzel segítséget, ahonnan szeretnél, nincs a megoldásnak időlimitje.

Viszont: PÉNTEKIG szeretném megkapni a fotóját a másolással együtt ( tollbamondás helyett) a vargatamasblogos@gmail.com címre. Kérlek, ezt a címet használd, ne a Messengert vagy a másik címet, amire gyakran külditek.Ez a házi feladatos email címem.

Na, lássunk hozzá:








                                             Tagoljátok szavakra, majd írjátok le a mondatokat!

Írjátok le folyóírással, tagolva a tulajdonneveket!


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Hamarosan itt az év vége, már csak a gyakorlás van hátra.


Tanév vége - Cerebra

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Best wishes!


                              Anikó néni

































Történelem - 06.03.

Drágáim,

ahogy azt már biztosan tudjátok, holnap lesz a trianoni békediktátum 100. évfordulója. Ez az a békekötés, ami a második világháborút lezárva megcsonkította Magyarország területét, elcsatolva annak 2/3 részét.



Ehhez kapcsolódóan ma egy kis "megemlékezéssel" készültem nektek.

1. Olvasd el az alábbi verset! Közben hallgathatod is IDE KATTINTVA.

Juhász Gyula: Trianon

Nem kell beszélni róla sohasem,
De mindig, mindig gondoljunk reá.

Mert nem lehet feledni, nem, soha,
Amíg magyar lesz és emlékezet,
Jog és igazság, becsület, remény,
Hogy volt nekünk egy országunk e földön,
Melyet magyar erő szerzett vitézül,
S magyar szív és ész tartott meg bizony.
Egy ezer évnek vére, könnye és
Verejtékes munkája adta meg
Szent jussunkat e drága hagyatékhoz.

És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt a kedves Pozsony,
Hol királyokat koronáztak egykor,
S a legnagyobb magyar hirdette hévvel,
Nem volt, de lesz még egyszer Magyarország!
És nem lehet feledni, nem, soha,

Hogy a mienk volt legszebb koszorúja Európának, a Kárpátok éke,
És mienk volt a legszebb kék szalag,
Az Adriának gyöngyös pártadísze!
És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt Nagybánya, ahol
Ferenczy festett, mestereknek álma
Napfényes műveken föltündökölt,
S egész világra árasztott derűt.
És nem lehet feledni, nem soha,
Hogy Váradon egy Ady énekelt,
És holnapot hirdettek magyarok.
És nem lehet feledni, nem, soha
A bölcsőket és sírokat nekünk,
Magyar bölcsőket, magyar sírokat,
Dicsőség és gyász örök fészkeit.
Mert ki feledné, hogy Verecke útján
Jött e hazába a honfoglaló nép,
És ki feledné, hogy erdélyi síkon
Tűnt a dicsőség nem múló egébe
Az ifjú és szabad Petőfi Sándor!
Ő egymaga a diadalmas élet,
Út és igazság csillaga nekünk,
Ha őt fogod követni gyászban, árnyban,
Balsorsban és kétségben, ó, magyar,
A pokol kapuin is győzni fogsz,
S a földön föltalálod már a mennyet!
S tudnád feledni a szelíd Szalontát, hol
Arany Jánost ringatá a dajka
Mernéd feledni a kincses Kolozsvárt,
Hol Corvin Mátyást ringatá a bölcső,
Bírnád feledni Kassa szent halottját
S lehet feledni az aradi őskert
Tizenhárom magasztos álmodóját,
Kik mind, mind várnak egy föltámadásra

Trianon gyászos napján, magyarok,
Testvéreim, ti szerencsétlen, átkos,
Rossz csillagok alatt virrasztva járók,
Ó, nézzetek egymás szemébe nyíltan
S őszintén, s a nagy, nagy sír fölött
Ma fogjatok kezet, s esküdjetek
Némán, csupán a szív veréseivel
S a jövendő hitével egy nagy esküt,
Mely az örök életre kötelez,
A munkát és a küzdést hirdeti,
És elvisz a boldog föltámadásra.

Nem kell beszélni róla sohasem
De mindig, mindig gondoljunk reá!



2. Hallgasd meg az alábbi dalt! (Talán ismered már, de valószínűleg nem tudtad, hogy ez a dal is a Trianonnal kapcsolatos érzésekről szól.)



3. Holnap este 20.15-től a Duna Televízió közvetít egy nagyon érdekesnek ígérkező filmet: A beszéd - Apponyi a magyar ügy védelmében. Ha van hozzá kedved, nézd meg!
(Gróf Apponyi Albert volt a magyar küldöttség vezetője a békekonferencián. 1920. január 16-án elmondott beszédére utal a film.)

Emlékezzünk együtt!

 Kata n.

Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék, 

mára két feladatot hoztam nektek. Az egyikhez kreatívnak kell lenni, a másikhoz "csak" figyelmesnek.

1. (kreatív) feladat: 
Mióta digitális munkarendben dolgozunk, a legtöbben írásban kommunikálunk egymással a különböző felületeken. Biztosan mindannyian használtok emojikat arra, hogy érzékletessé tegyétek a mondandótokat. 
Arra gondoltál már, hogy ezekkel akár történetet is el lehet(ne) mesélni? Akár activityzni is lehetne velük! ☺️

Arra kérlek, válassz/találj ki egy rövid történetet, amit emojikkal el tudnál mesélni. Állj vele készenlétben, ugyanis az online órán be kell majd küldened őket! 


2. ("figyelmes") feladat: Pótold az igékben a hiányzó mássalhangzókat! (kk, tt, ll) A helyes alakot írd le a füzetedbe is!

ha_____gat,  bu_____an,  csa_____og,  szö_____en,  pa_____an,  vi_____an,  á_____dogál, su_____og, zö_____en, csi_____og, sa_____ozik, ka_____og, lehu_____ik, szá_____ingózik, pu_____ad, á_____, bi_____eg, csö_____en, szá_____ít, csa_____an, ri_____ant, re_____eg, ba_____ag, kaku_____


Találkozunk ma 11-kor Teams-en! 

Kata n.

2020. június 3. Német

Kedves hatodikos!

A mai órára egy játékos feleletválasztós kvízt küldök Neked, ami időre megy.
A végén a pontszámodat küldd el nekem e-mailben!

Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Osztályfőnöki - 06.03.

Kedveském,

bizonyára hallottál már arról, hogy Magyarország szinte napra pontosan 100 évvel ezelőttig háromszor akkora kiterjedésű volt, mint ma. (Sőt, beszéltünk már róla. ☺️ ) Azt azonban egyelőre nem tudhatod, hogy ez az első világháború után változott meg. 

1. Az I. világháborúban az Osztrák-Magyar Monarchia (bizony, Magyarország egy nagyobb birodalom része volt, erről is fogsz tanulni hamarosan történelemből) a vesztes oldalon harcolt, ezért a győztesek 1920. június 4-én a trianoni békeszerződésben nagyon súlyos feltételeket szabtak meg. Például azt, hogy Magyarország 2/3 részét elcsatolták, más országoknak adták.

2. Hallottál és tanultál már Erdélyről. Ez a tájegység ma Románia része, egykor azonban a történelmi Magyarországot gazdagította. Ebben a térségben ma is nagyszámú magyar lakosság él.



Egy itt élő 102 éves néniről hoztam nektek videót ma.

3. KATTINTS IDE A VIDEÓÉRT! (5 perc)

Ha gondolod, írj megjegyzést (kommentet) ide a blogbejegyzés alá arról, hogy mi volt a benyomásod a videóval kapcsolatban.

Remélem, nektek is tetszeni fog a videó! ☺️

Kata n.

Angol - Éva néni

Hi!
Please check your homework!


1. Were you away last week?                    = Elutaztatok múlt héten?
2. Did you have a good time?                   = Jól éreztétek magatokat?
3.  Did the neighbours look after him?     = A szomszédok vigyáztak rá?
4. In fact, he didn't want to come home.  = Ami azt illeti, nem akart hazajönni.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.       = Igazából igen, nagyon élvezte.


1. Mivel utazott a család Franciaországba?       Hajón.
2. Hol volt addig Mut?                                       Egy kutyapanzióban.
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?    Nem akart bemenni.
4. És a végén?                                                     Nem akart hazamenni.
5. Kivel beszélget Mickey?                                Egy tanárával.

Most oldd meg a Tk. 39. o/2 feladatot, amiben angolul kell megfogalmaznod a mondatok végét.

Ha ez kész, akkor nyisd ki a munkafüzeted, és keresd meg a 30. oldalon a 2. feladatot.
Keresd meg a kérdésekhez tartozó válaszokat.

Ha kész, akkor gondold végig a feladatokat és az olvasmányt, amit láttál. Hogyan tudnád összefoglalni a következő kérdésre a választ?
Hogyan kell kérdéseket alkotni a múlt időben?

Foglald össze a gondolataidat egy kincsesfüzet-jellegű bejegyzésben, amit el is küldesz nekem.
Tudod, hogy hogy szoktuk csinálni. Gondold végig, hogy mindig kétféle kérdésről szoktunk beszélni...
Ezt egy fontos házi feladatnak tekintem. Ebből szeretném látni, hogy érted a tananyagot, figyeltél évközben, hogy hogy csináltuk a bejegyzéseket, és képes vagy ezeket önállóan is végiggondolni.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.03.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


A mai óra anyaga a háromszögek csoportosítása oldalaik hosszúsága szerint.

Először nézd meg a linket, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.