2020. június 5., péntek

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.05.

Kedves Diákom!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


Történelem - 06.05.

Drágaságok,

ha most minden a dolgok megszokott rendjében menne, a napokban aktuális lenne az osztálykirándulásunk, és Pécs utcáit róva fedeznénk fel a török kor emlékeit a városban. Ez a kirándulás egyelőre sajnos várat magára, de most rendhagyó formában azért elviszlek titeket egy kis körútra. ☺️

Az kirándulás megkezdéséhez >>KATTINTS IDE<< !

Jó utat!
Kata n.

Angol - Éva néni

Aki még nem küldte be a saját készítésű kincsesfüzeti bejegyzését, és év végi jegyet szeretne, az kérem tegye megy.

Akik már beküldték, azok is még gondolkodhatnak rajta, és ha szeretnék átjavítani, akkor még lehet.

Segédlet:



A hétvégére ezt a játékot küldöm nézegetésre:

BYE!

Matematika Betti nénivel - 2020.06.05.

Kedves Hatodikosok!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


Testnevelés - Mai feladat.. 2.rész -ismétlése

Sziasztok!

Az alábbi feladatot ismételjétek át!


Jó pihenést közben és a hétvégére is! :-)

-------------------------------------------------------------------------------

A linkben szereplő leírás most is érvényes!!!


A javítási lehetőség adott!!!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán Tudáspróba következik a háromszögekből.

Töltsd ki a következő igaz-hamis állításokat tartalmazó tesztet.

A visszaküldés mindenki számára kötelező!


Tudáspróba Háromszög




2020. június 4., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy 10 perces tornát hoztam, amelyhez egy törölközőre lesz szükséged😄

Szép napot! Ha kész, írj a megjegyzésbe!

Törölközővel végzett gyakorlatok

Ági néni

Irodalom - 06.04.

Kedves Hatodikos,

ahogyan azt ígértem, ma számonkérés következik a Pete Pitéből.

Ennek a számonkérésnek két része lesz.

1. Készítsetek párokban egy párbeszédet arról, hogy szerintetek kinek volt nehezebb helytállnia új szerepében: Pitének vagy az édesapjának? Vitassátok meg!

2. Készíts képregényt vagy videót a már jól ismert módokon. Használd a töri feladatnál már alkalmazott applikációk valamelyikét!
Az alkotásodban mutasd be a Pete Pite teljes cselekményét! Ezen kívül szabad kezet kapsz az alkotásban. ☺️

Az elkészített munkákat IDE FELTÖLTVE várom jövő kedd (június 9.) 16.00-ig.

Ha kérdésed van, keress!

Kata n.

Kézműves szakkör VI.4.

Hölgyeim,

olyan jó idő van mostmár, hogy valami kinti elfoglaltságot is kereshetnénk...
Ha van kertetek, szerencsések vagytok, ha nincs, akkor is tudsz gyűjteni növényeket, ágakat, virágokat. Mihez is?  Nézd meg a képeket!
Készíthesz növényszövést, viráglenyomatot gyurmába.
Só-liszt gyurmát otthon is készíthetsz, amibe csak bele kell nyomkodnod a gyűjtött leveleket, növényeket.

Recept:

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg apró szemű só
  • 125 ml víz
  • 1,5-2 evőkanál étolaj

Elkészítés:

A lisztet keverd el a sóval, majd add hozzá a vizet és az olajat. Gyúrd kézzel jó alaposan össze, majd indulhat is a móka.  A kész alkotások 2-3 nap alatt kiszáradnak a szobában.


make your own: nature weaving. – Reading My Tea Leaves – Slow, simple, sustainable living.

Here is a simple nature heart weaving activity for Valentine's Day or Mother's Day. The contrast of the natural cardboard heart with the colorful flowers, makes this the most beautiful gift to hand out this Valentine's Day!
otchipotchi: on my working table today - Fennel flower heads on air drying clay <3
Nature Craft - Perfect for Earth Day Activity - Clay Imprints with Plants and Flowers - My Bright Ideas

Természetismeret 06.04.

Kedves Hatodikos!


13:00 - Teams

Ne feledd, hogy ma van a PPT elküldésének határideje!

Elérkeztünk a témakör utolsó leckéjéhez. Ismételd át a - remélhetőleg már megtanult 😊 - leckéket (Vizek, vízpartok), mert hétfőn (06.08.) következik a témazáró teszt.
A mai óra címe a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai II.

Figyelmesen nézd/hallgasd végig a következő DIGITÁLIS LECKÉT:
MADARAK A VÍZBEN, VÍZPARTON

Vázlat a füzetbe:


Tőkés réceBarna rétihéjaFehér gólya
Testalakcsónak alakúkarcsúkarcsú
Tollazat♂ fején fémeszöld, nyakán fehér tollgyűrű, mellén gesztenyebarna;
♀ barna mintázatú
hátán sötét-, hasán, gesztenyebarna, mellén rozsdavörös, sötét csíkokpiszkos-fehér, szárnyán fekete
Szárnynagynagy, hosszúszéles, hosszú
Lábúszólábmarkolólábgázlóláb
Csőrlemezes csőrtépőcsőrerős, ék alakú
Táplálékvízinövények, rovarok, lárvákhalak, békák, egerek, pockokbékák, siklók, rovarok
Életmódvíziragadozóragadozó



Olvasd el a vidra jellemzését is a könyvben és nézd meg, hogyan néz ki egy vidrapár:VIDRA - KÉP

Mf.: 104.o.9.f.; 105.o.12.f.; 110.o.7.f.
Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

6.A Rajz 2020.06.04. Újratervezés


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)


Kezdünk!
A mai órán hoztam egy olyan videót, ami bemutatja, hogy pár alkotó feldolgozta a régi munkáját. Ez egyfajta játék is lehet és bizonyság, hogy tényleg fejlődsz.
Ezt én is megtettem egy 3. osztályos rajzommal.

Tanulság: bármivel fogsz foglalkozni, ha gyakorlod és műveled, akkor hamar kitanulod.

Videó.


Testnevelés - Mai feladat - ismétlése

Sziasztok!

Edzés mellett relaxálni, "lazítani" is kell!

Ennek egy formáját látjátok az alábbi videon!

A gyakorlatsort most, ismét végre kell hajtani, hogy rögzüljön!

Az ismétlés a tanulás alapja!

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/05/testneveles-mai-feladat.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mai feladat:


Pár szóban írd meg a naplóba, hogyan ment most egy hét múltán a gyakorlat!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tanács:

Első:

 Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!

Második:

 Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
 és
 előtte indítsd el a videot!

Harmadik:

 Figyelj arra: amit hallasz!

Ennyi! :-)


Jó "lazulást" kívánok!

2020. június 3., szerda

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 3.

Hi everyone!


Do you like Summer? 
Let's read about the summer vacation!

Olvasd el az "I love Summer!" szöveget és oldd meg a feladatokat ITT!


Gyakorló feladatok (places, can/can't): 1, 2, 3, 4

Bye!
Dóri néni

Nyelvtan Angi néni VI.3.

Kedves hatodikosok,

elérkezett a dolgozatidő.
Remélem, eleget gyakoroltál.
A mai dolgozatodat a füzetbe kell leírnod, nem kattintgatni a Redmentában. Ez több időt vesz majd igénybe, de cserébe annyit gondolkozol rajta, amennyit akarsz, onnan szerzel segítséget, ahonnan szeretnél, nincs a megoldásnak időlimitje.

Viszont: PÉNTEKIG szeretném megkapni a fotóját a másolással együtt ( tollbamondás helyett) a vargatamasblogos@gmail.com címre. Kérlek, ezt a címet használd, ne a Messengert vagy a másik címet, amire gyakran külditek.Ez a házi feladatos email címem.

Na, lássunk hozzá:








                                             Tagoljátok szavakra, majd írjátok le a mondatokat!

Írjátok le folyóírással, tagolva a tulajdonneveket!


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Hamarosan itt az év vége, már csak a gyakorlás van hátra.


Tanév vége - Cerebra

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Best wishes!


                              Anikó néni

































Történelem - 06.03.

Drágáim,

ahogy azt már biztosan tudjátok, holnap lesz a trianoni békediktátum 100. évfordulója. Ez az a békekötés, ami a második világháborút lezárva megcsonkította Magyarország területét, elcsatolva annak 2/3 részét.



Ehhez kapcsolódóan ma egy kis "megemlékezéssel" készültem nektek.

1. Olvasd el az alábbi verset! Közben hallgathatod is IDE KATTINTVA.

Juhász Gyula: Trianon

Nem kell beszélni róla sohasem,
De mindig, mindig gondoljunk reá.

Mert nem lehet feledni, nem, soha,
Amíg magyar lesz és emlékezet,
Jog és igazság, becsület, remény,
Hogy volt nekünk egy országunk e földön,
Melyet magyar erő szerzett vitézül,
S magyar szív és ész tartott meg bizony.
Egy ezer évnek vére, könnye és
Verejtékes munkája adta meg
Szent jussunkat e drága hagyatékhoz.

És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt a kedves Pozsony,
Hol királyokat koronáztak egykor,
S a legnagyobb magyar hirdette hévvel,
Nem volt, de lesz még egyszer Magyarország!
És nem lehet feledni, nem, soha,

Hogy a mienk volt legszebb koszorúja Európának, a Kárpátok éke,
És mienk volt a legszebb kék szalag,
Az Adriának gyöngyös pártadísze!
És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt Nagybánya, ahol
Ferenczy festett, mestereknek álma
Napfényes műveken föltündökölt,
S egész világra árasztott derűt.
És nem lehet feledni, nem soha,
Hogy Váradon egy Ady énekelt,
És holnapot hirdettek magyarok.
És nem lehet feledni, nem, soha
A bölcsőket és sírokat nekünk,
Magyar bölcsőket, magyar sírokat,
Dicsőség és gyász örök fészkeit.
Mert ki feledné, hogy Verecke útján
Jött e hazába a honfoglaló nép,
És ki feledné, hogy erdélyi síkon
Tűnt a dicsőség nem múló egébe
Az ifjú és szabad Petőfi Sándor!
Ő egymaga a diadalmas élet,
Út és igazság csillaga nekünk,
Ha őt fogod követni gyászban, árnyban,
Balsorsban és kétségben, ó, magyar,
A pokol kapuin is győzni fogsz,
S a földön föltalálod már a mennyet!
S tudnád feledni a szelíd Szalontát, hol
Arany Jánost ringatá a dajka
Mernéd feledni a kincses Kolozsvárt,
Hol Corvin Mátyást ringatá a bölcső,
Bírnád feledni Kassa szent halottját
S lehet feledni az aradi őskert
Tizenhárom magasztos álmodóját,
Kik mind, mind várnak egy föltámadásra

Trianon gyászos napján, magyarok,
Testvéreim, ti szerencsétlen, átkos,
Rossz csillagok alatt virrasztva járók,
Ó, nézzetek egymás szemébe nyíltan
S őszintén, s a nagy, nagy sír fölött
Ma fogjatok kezet, s esküdjetek
Némán, csupán a szív veréseivel
S a jövendő hitével egy nagy esküt,
Mely az örök életre kötelez,
A munkát és a küzdést hirdeti,
És elvisz a boldog föltámadásra.

Nem kell beszélni róla sohasem
De mindig, mindig gondoljunk reá!



2. Hallgasd meg az alábbi dalt! (Talán ismered már, de valószínűleg nem tudtad, hogy ez a dal is a Trianonnal kapcsolatos érzésekről szól.)



3. Holnap este 20.15-től a Duna Televízió közvetít egy nagyon érdekesnek ígérkező filmet: A beszéd - Apponyi a magyar ügy védelmében. Ha van hozzá kedved, nézd meg!
(Gróf Apponyi Albert volt a magyar küldöttség vezetője a békekonferencián. 1920. január 16-án elmondott beszédére utal a film.)

Emlékezzünk együtt!

 Kata n.

Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék, 

mára két feladatot hoztam nektek. Az egyikhez kreatívnak kell lenni, a másikhoz "csak" figyelmesnek.

1. (kreatív) feladat: 
Mióta digitális munkarendben dolgozunk, a legtöbben írásban kommunikálunk egymással a különböző felületeken. Biztosan mindannyian használtok emojikat arra, hogy érzékletessé tegyétek a mondandótokat. 
Arra gondoltál már, hogy ezekkel akár történetet is el lehet(ne) mesélni? Akár activityzni is lehetne velük! ☺️

Arra kérlek, válassz/találj ki egy rövid történetet, amit emojikkal el tudnál mesélni. Állj vele készenlétben, ugyanis az online órán be kell majd küldened őket! 


2. ("figyelmes") feladat: Pótold az igékben a hiányzó mássalhangzókat! (kk, tt, ll) A helyes alakot írd le a füzetedbe is!

ha_____gat,  bu_____an,  csa_____og,  szö_____en,  pa_____an,  vi_____an,  á_____dogál, su_____og, zö_____en, csi_____og, sa_____ozik, ka_____og, lehu_____ik, szá_____ingózik, pu_____ad, á_____, bi_____eg, csö_____en, szá_____ít, csa_____an, ri_____ant, re_____eg, ba_____ag, kaku_____


Találkozunk ma 11-kor Teams-en! 

Kata n.

2020. június 3. Német

Kedves hatodikos!

A mai órára egy játékos feleletválasztós kvízt küldök Neked, ami időre megy.
A végén a pontszámodat küldd el nekem e-mailben!

Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Osztályfőnöki - 06.03.

Kedveském,

bizonyára hallottál már arról, hogy Magyarország szinte napra pontosan 100 évvel ezelőttig háromszor akkora kiterjedésű volt, mint ma. (Sőt, beszéltünk már róla. ☺️ ) Azt azonban egyelőre nem tudhatod, hogy ez az első világháború után változott meg. 

1. Az I. világháborúban az Osztrák-Magyar Monarchia (bizony, Magyarország egy nagyobb birodalom része volt, erről is fogsz tanulni hamarosan történelemből) a vesztes oldalon harcolt, ezért a győztesek 1920. június 4-én a trianoni békeszerződésben nagyon súlyos feltételeket szabtak meg. Például azt, hogy Magyarország 2/3 részét elcsatolták, más országoknak adták.

2. Hallottál és tanultál már Erdélyről. Ez a tájegység ma Románia része, egykor azonban a történelmi Magyarországot gazdagította. Ebben a térségben ma is nagyszámú magyar lakosság él.



Egy itt élő 102 éves néniről hoztam nektek videót ma.

3. KATTINTS IDE A VIDEÓÉRT! (5 perc)

Ha gondolod, írj megjegyzést (kommentet) ide a blogbejegyzés alá arról, hogy mi volt a benyomásod a videóval kapcsolatban.

Remélem, nektek is tetszeni fog a videó! ☺️

Kata n.

Angol - Éva néni

Hi!
Please check your homework!


1. Were you away last week?                    = Elutaztatok múlt héten?
2. Did you have a good time?                   = Jól éreztétek magatokat?
3.  Did the neighbours look after him?     = A szomszédok vigyáztak rá?
4. In fact, he didn't want to come home.  = Ami azt illeti, nem akart hazajönni.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.       = Igazából igen, nagyon élvezte.


1. Mivel utazott a család Franciaországba?       Hajón.
2. Hol volt addig Mut?                                       Egy kutyapanzióban.
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?    Nem akart bemenni.
4. És a végén?                                                     Nem akart hazamenni.
5. Kivel beszélget Mickey?                                Egy tanárával.

Most oldd meg a Tk. 39. o/2 feladatot, amiben angolul kell megfogalmaznod a mondatok végét.

Ha ez kész, akkor nyisd ki a munkafüzeted, és keresd meg a 30. oldalon a 2. feladatot.
Keresd meg a kérdésekhez tartozó válaszokat.

Ha kész, akkor gondold végig a feladatokat és az olvasmányt, amit láttál. Hogyan tudnád összefoglalni a következő kérdésre a választ?
Hogyan kell kérdéseket alkotni a múlt időben?

Foglald össze a gondolataidat egy kincsesfüzet-jellegű bejegyzésben, amit el is küldesz nekem.
Tudod, hogy hogy szoktuk csinálni. Gondold végig, hogy mindig kétféle kérdésről szoktunk beszélni...
Ezt egy fontos házi feladatnak tekintem. Ebből szeretném látni, hogy érted a tananyagot, figyeltél évközben, hogy hogy csináltuk a bejegyzéseket, és képes vagy ezeket önállóan is végiggondolni.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.03.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


A mai óra anyaga a háromszögek csoportosítása oldalaik hosszúsága szerint.

Először nézd meg a linket, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.





2020. június 2., kedd

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

Mára egy gerincmobilizációs tornát hoztam Nektek!
Ha kész vagy, írd meg a blogger oldalon a megjegyzésbe.
Szép napot!



Ági néni

Nyelvtan Angi néni VI:2.

Kedves hatodikosok!
A múlt órán ügyesen begyakoroltad bizonyára a névmásokat. Ma még gyakorold a többi névszót is, hogy holnap a dolgozatot jól sikerüljön.

Névszók:  főnév, melléknév, számnév, névmások.
Az előző három szófajt ismételd a játékokkal!
ITT a számnév  ITT IS

ITT a melléknév    ITT is

ITT a főnév  ITT is

Addig gyakorolj, míg jól nem megy!

Végül a holnapi dolgozathoz tollbamondás helyett másold le a szöveget a füzetedbe!
A dolgozattal együtt küldd vissza a fotót!  ( vargatamasblogos@gmail.com)

                                                         TOLLBAMONDÁS-MÁSOLÁS





Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 2.

Hello everyone!


Elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismételni fogjuk mindazt, amit ebben az évben angolból tanultunk.

A múlt héten megírtátok a témazáró dolgozatot (kivéve Kriszti!! már csak holnap délig írhatod!). A legtöbben szép eredményt értetek el, ügyesek vagytok! Aki kíváncsi a jegyeire és hogy hanyasra áll angolból írjon nekem (e-mail, teams vagy messenger)!

Első három téma, amit ismételjünk át:

1) Telling the time: gyakorlás ITT és ITT

2) Free time: gyakorlás ITT és ITT és ITT

3) Parts of the house: gyakorlás ITT


A feladatoknál nem kell beírni a nevetek, mert anélkül is látom hányan töltötték ki, de ha nagyon jó eredményt értél el, akkor írd be a neved a végén a Leaderboard-ra kattintva! 😊

Have fun!

Angol-Anikó néni

Dear Students! 

 

A brit zászló | Magyar Oldal


Elkezdődik a visszaszámlálás, elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismétlés és gyakorlás lesz.

 

Topic: My house 

Csináld végig a feladatokat többször is!!!

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT

 

 Játék ITT és ITT

 

Best wishes.

 

                                          Anikó néni

Nyelvtan - 06.02.

Kedveskék!

Alább találtok néhány olyan szót, ami visszafelé  olvasva is értelmes.

ír,  sző, őt, gyí,  rúzs, túr, dúl,  ló,  irány, él,  vén, már, urad, rév

1. Írd le betűrendben őket a füzetedbe!
2. Válassz ki nyolcat a listából! 
3. Írj egy-egy mondatot mindkét formájukkal! (Összesen tehát 16 mondat.)
4. Állapítsd meg a szófajukat!


Ma nem kell elküldened a füzetképed (egyben fogom kérni később).


Kata n.

2020. június 2. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

Online kattintgatós, szórakosgatós feladatokkal könnyebb az élet, pláne olyanoknak, akik nem szeretnek írni, vagy "igazi tanulásra emlékeztető" tanulási módszerekkel tanulni.
Nektek ajánlom a számokon elérhető feladatsort (1., 4., 5., 6.), mellyel a Perfekt múlt időt lehet gyakorolni.
Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.02.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



2020. június 2. Ének

Hahó hatodikosom!

🎵Hallgass zenét!

Írd a blogbejegyzés alá, kit, mit választottál!

Viszonthallásra!👂

Nyelvtan Reni nénivel június 3.

Kedves Mindenki!

Ma online egyeztetés 10 órakor! 

Mai feladat:
Tudod mi az a bakancslista? Egy lista az álmoktól az őrült ötleteken keresztül  nagy kalandokig minden, amit szeretnénk elérni életünk vége előtt.

Arra kérlek, álmodozz és készítsd el a nyári bakancslistádat! (legalább 10 pontból álljon!) Az órán egyeztetünk.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.02.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Nyelvtan Reni nénivel június 2.

Kedves Mindenki!

Holnap online óra 10 órakor!

A mai órára két feladatot kaptok.

1. Ma már kevés családban van vonalas telefon, praktikus szempontból a mobilokra cseréltük őket. Ám így sem mindig vagyunk utolérhetők.
Fogalmazzatok meg néhány mondatos szöveget, amit szívesen felvennétek az otthoni vagy mobil üzenetrögzítőre. (Figyelj arra, hogy több mondat legyen, ízléses, humoros). Küldhetitek messengeren, írásban vagy hangüzenetben!

2. Gyűjts olyan szavakat, amik úgy kezdődnek: BE.  (pl. beteg). A legtöbbet gyűjtőnek ötös a jutalma. (Nem kell elküldeni, holnap az online órán megnézzük!)

Angol - Éva néni

Testnevelés - Relaxáció - 4.rész

Sziasztok!

Nézd meg a videot és ezt követően kezdj csak hozzá, mikor másodjára is elindítottad!

A légzőgyakorlathoz
"Katt ide":


Jó lazulást! :-)

Testnevelés - Javítási lehetőség - Naplók beadása

Sziasztok!

Aki szeretne javítani, az küldje el a naplóját a szokott módon és formában ide:

kovacs.imre@vargatamas.hu

Akinek kérdése van az is a fenti címre írjon!

---------------------------------------------------------------------------------

A javítási lehetőség, eddig is adott volt, mint félév előtt is!

 Így most is az,
 egészen a jegyek lezárásáig!






Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a háromszög, és a háromszög szögeivel kapcsolatos összefüggések.

Először nézd meg a videót, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.
/csak az elejét nézd meg: 2 perc 50 másodperc!/






2020. június 1., hétfő

6.A Technika 2020.06.01. Ételkészítés


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai óra témája az ételkészítés! Hoztam egy videót ahol bemutat pár nagyon jól kinéző gyors receptet. Hozzátenném a végeredmény nem mindig ugyanaz, amiket ezekben látunk, de kipróbálásra tán egyszer érdemes lesz.
Vagy ha egyszer bajban lesztek, hogy „na, mit főzzek gyorsan” jusson eszedbe, hogy az internet a gyors kaják kimeríthetetlen tárháza.


Videó.