2020. június 3., szerda

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Hamarosan itt az év vége, már csak a gyakorlás van hátra.


Tanév vége - Cerebra

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Best wishes!


                              Anikó néni

































Történelem - 06.03.

Drágáim,

ahogy azt már biztosan tudjátok, holnap lesz a trianoni békediktátum 100. évfordulója. Ez az a békekötés, ami a második világháborút lezárva megcsonkította Magyarország területét, elcsatolva annak 2/3 részét.



Ehhez kapcsolódóan ma egy kis "megemlékezéssel" készültem nektek.

1. Olvasd el az alábbi verset! Közben hallgathatod is IDE KATTINTVA.

Juhász Gyula: Trianon

Nem kell beszélni róla sohasem,
De mindig, mindig gondoljunk reá.

Mert nem lehet feledni, nem, soha,
Amíg magyar lesz és emlékezet,
Jog és igazság, becsület, remény,
Hogy volt nekünk egy országunk e földön,
Melyet magyar erő szerzett vitézül,
S magyar szív és ész tartott meg bizony.
Egy ezer évnek vére, könnye és
Verejtékes munkája adta meg
Szent jussunkat e drága hagyatékhoz.

És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt a kedves Pozsony,
Hol királyokat koronáztak egykor,
S a legnagyobb magyar hirdette hévvel,
Nem volt, de lesz még egyszer Magyarország!
És nem lehet feledni, nem, soha,

Hogy a mienk volt legszebb koszorúja Európának, a Kárpátok éke,
És mienk volt a legszebb kék szalag,
Az Adriának gyöngyös pártadísze!
És nem lehet feledni, nem, soha,
Hogy a mienk volt Nagybánya, ahol
Ferenczy festett, mestereknek álma
Napfényes műveken föltündökölt,
S egész világra árasztott derűt.
És nem lehet feledni, nem soha,
Hogy Váradon egy Ady énekelt,
És holnapot hirdettek magyarok.
És nem lehet feledni, nem, soha
A bölcsőket és sírokat nekünk,
Magyar bölcsőket, magyar sírokat,
Dicsőség és gyász örök fészkeit.
Mert ki feledné, hogy Verecke útján
Jött e hazába a honfoglaló nép,
És ki feledné, hogy erdélyi síkon
Tűnt a dicsőség nem múló egébe
Az ifjú és szabad Petőfi Sándor!
Ő egymaga a diadalmas élet,
Út és igazság csillaga nekünk,
Ha őt fogod követni gyászban, árnyban,
Balsorsban és kétségben, ó, magyar,
A pokol kapuin is győzni fogsz,
S a földön föltalálod már a mennyet!
S tudnád feledni a szelíd Szalontát, hol
Arany Jánost ringatá a dajka
Mernéd feledni a kincses Kolozsvárt,
Hol Corvin Mátyást ringatá a bölcső,
Bírnád feledni Kassa szent halottját
S lehet feledni az aradi őskert
Tizenhárom magasztos álmodóját,
Kik mind, mind várnak egy föltámadásra

Trianon gyászos napján, magyarok,
Testvéreim, ti szerencsétlen, átkos,
Rossz csillagok alatt virrasztva járók,
Ó, nézzetek egymás szemébe nyíltan
S őszintén, s a nagy, nagy sír fölött
Ma fogjatok kezet, s esküdjetek
Némán, csupán a szív veréseivel
S a jövendő hitével egy nagy esküt,
Mely az örök életre kötelez,
A munkát és a küzdést hirdeti,
És elvisz a boldog föltámadásra.

Nem kell beszélni róla sohasem
De mindig, mindig gondoljunk reá!



2. Hallgasd meg az alábbi dalt! (Talán ismered már, de valószínűleg nem tudtad, hogy ez a dal is a Trianonnal kapcsolatos érzésekről szól.)



3. Holnap este 20.15-től a Duna Televízió közvetít egy nagyon érdekesnek ígérkező filmet: A beszéd - Apponyi a magyar ügy védelmében. Ha van hozzá kedved, nézd meg!
(Gróf Apponyi Albert volt a magyar küldöttség vezetője a békekonferencián. 1920. január 16-án elmondott beszédére utal a film.)

Emlékezzünk együtt!

 Kata n.

Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék, 

mára két feladatot hoztam nektek. Az egyikhez kreatívnak kell lenni, a másikhoz "csak" figyelmesnek.

1. (kreatív) feladat: 
Mióta digitális munkarendben dolgozunk, a legtöbben írásban kommunikálunk egymással a különböző felületeken. Biztosan mindannyian használtok emojikat arra, hogy érzékletessé tegyétek a mondandótokat. 
Arra gondoltál már, hogy ezekkel akár történetet is el lehet(ne) mesélni? Akár activityzni is lehetne velük! ☺️

Arra kérlek, válassz/találj ki egy rövid történetet, amit emojikkal el tudnál mesélni. Állj vele készenlétben, ugyanis az online órán be kell majd küldened őket! 


2. ("figyelmes") feladat: Pótold az igékben a hiányzó mássalhangzókat! (kk, tt, ll) A helyes alakot írd le a füzetedbe is!

ha_____gat,  bu_____an,  csa_____og,  szö_____en,  pa_____an,  vi_____an,  á_____dogál, su_____og, zö_____en, csi_____og, sa_____ozik, ka_____og, lehu_____ik, szá_____ingózik, pu_____ad, á_____, bi_____eg, csö_____en, szá_____ít, csa_____an, ri_____ant, re_____eg, ba_____ag, kaku_____


Találkozunk ma 11-kor Teams-en! 

Kata n.

2020. június 3. Német

Kedves hatodikos!

A mai órára egy játékos feleletválasztós kvízt küldök Neked, ami időre megy.
A végén a pontszámodat küldd el nekem e-mailben!

Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Osztályfőnöki - 06.03.

Kedveském,

bizonyára hallottál már arról, hogy Magyarország szinte napra pontosan 100 évvel ezelőttig háromszor akkora kiterjedésű volt, mint ma. (Sőt, beszéltünk már róla. ☺️ ) Azt azonban egyelőre nem tudhatod, hogy ez az első világháború után változott meg. 

1. Az I. világháborúban az Osztrák-Magyar Monarchia (bizony, Magyarország egy nagyobb birodalom része volt, erről is fogsz tanulni hamarosan történelemből) a vesztes oldalon harcolt, ezért a győztesek 1920. június 4-én a trianoni békeszerződésben nagyon súlyos feltételeket szabtak meg. Például azt, hogy Magyarország 2/3 részét elcsatolták, más országoknak adták.

2. Hallottál és tanultál már Erdélyről. Ez a tájegység ma Románia része, egykor azonban a történelmi Magyarországot gazdagította. Ebben a térségben ma is nagyszámú magyar lakosság él.



Egy itt élő 102 éves néniről hoztam nektek videót ma.

3. KATTINTS IDE A VIDEÓÉRT! (5 perc)

Ha gondolod, írj megjegyzést (kommentet) ide a blogbejegyzés alá arról, hogy mi volt a benyomásod a videóval kapcsolatban.

Remélem, nektek is tetszeni fog a videó! ☺️

Kata n.

Angol - Éva néni

Hi!
Please check your homework!


1. Were you away last week?                    = Elutaztatok múlt héten?
2. Did you have a good time?                   = Jól éreztétek magatokat?
3.  Did the neighbours look after him?     = A szomszédok vigyáztak rá?
4. In fact, he didn't want to come home.  = Ami azt illeti, nem akart hazajönni.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.       = Igazából igen, nagyon élvezte.


1. Mivel utazott a család Franciaországba?       Hajón.
2. Hol volt addig Mut?                                       Egy kutyapanzióban.
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?    Nem akart bemenni.
4. És a végén?                                                     Nem akart hazamenni.
5. Kivel beszélget Mickey?                                Egy tanárával.

Most oldd meg a Tk. 39. o/2 feladatot, amiben angolul kell megfogalmaznod a mondatok végét.

Ha ez kész, akkor nyisd ki a munkafüzeted, és keresd meg a 30. oldalon a 2. feladatot.
Keresd meg a kérdésekhez tartozó válaszokat.

Ha kész, akkor gondold végig a feladatokat és az olvasmányt, amit láttál. Hogyan tudnád összefoglalni a következő kérdésre a választ?
Hogyan kell kérdéseket alkotni a múlt időben?

Foglald össze a gondolataidat egy kincsesfüzet-jellegű bejegyzésben, amit el is küldesz nekem.
Tudod, hogy hogy szoktuk csinálni. Gondold végig, hogy mindig kétféle kérdésről szoktunk beszélni...
Ezt egy fontos házi feladatnak tekintem. Ebből szeretném látni, hogy érted a tananyagot, figyeltél évközben, hogy hogy csináltuk a bejegyzéseket, és képes vagy ezeket önállóan is végiggondolni.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.03.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!


A mai óra anyaga a háromszögek csoportosítása oldalaik hosszúsága szerint.

Először nézd meg a linket, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.





2020. június 2., kedd

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

Mára egy gerincmobilizációs tornát hoztam Nektek!
Ha kész vagy, írd meg a blogger oldalon a megjegyzésbe.
Szép napot!



Ági néni

Nyelvtan Angi néni VI:2.

Kedves hatodikosok!
A múlt órán ügyesen begyakoroltad bizonyára a névmásokat. Ma még gyakorold a többi névszót is, hogy holnap a dolgozatot jól sikerüljön.

Névszók:  főnév, melléknév, számnév, névmások.
Az előző három szófajt ismételd a játékokkal!
ITT a számnév  ITT IS

ITT a melléknév    ITT is

ITT a főnév  ITT is

Addig gyakorolj, míg jól nem megy!

Végül a holnapi dolgozathoz tollbamondás helyett másold le a szöveget a füzetedbe!
A dolgozattal együtt küldd vissza a fotót!  ( vargatamasblogos@gmail.com)

                                                         TOLLBAMONDÁS-MÁSOLÁS





Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 2.

Hello everyone!


Elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismételni fogjuk mindazt, amit ebben az évben angolból tanultunk.

A múlt héten megírtátok a témazáró dolgozatot (kivéve Kriszti!! már csak holnap délig írhatod!). A legtöbben szép eredményt értetek el, ügyesek vagytok! Aki kíváncsi a jegyeire és hogy hanyasra áll angolból írjon nekem (e-mail, teams vagy messenger)!

Első három téma, amit ismételjünk át:

1) Telling the time: gyakorlás ITT és ITT

2) Free time: gyakorlás ITT és ITT és ITT

3) Parts of the house: gyakorlás ITT


A feladatoknál nem kell beírni a nevetek, mert anélkül is látom hányan töltötték ki, de ha nagyon jó eredményt értél el, akkor írd be a neved a végén a Leaderboard-ra kattintva! 😊

Have fun!

Angol-Anikó néni

Dear Students! 

 

A brit zászló | Magyar Oldal


Elkezdődik a visszaszámlálás, elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismétlés és gyakorlás lesz.

 

Topic: My house 

Csináld végig a feladatokat többször is!!!

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT

 

 Játék ITT és ITT

 

Best wishes.

 

                                          Anikó néni

Nyelvtan - 06.02.

Kedveskék!

Alább találtok néhány olyan szót, ami visszafelé  olvasva is értelmes.

ír,  sző, őt, gyí,  rúzs, túr, dúl,  ló,  irány, él,  vén, már, urad, rév

1. Írd le betűrendben őket a füzetedbe!
2. Válassz ki nyolcat a listából! 
3. Írj egy-egy mondatot mindkét formájukkal! (Összesen tehát 16 mondat.)
4. Állapítsd meg a szófajukat!


Ma nem kell elküldened a füzetképed (egyben fogom kérni később).


Kata n.

2020. június 2. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

Online kattintgatós, szórakosgatós feladatokkal könnyebb az élet, pláne olyanoknak, akik nem szeretnek írni, vagy "igazi tanulásra emlékeztető" tanulási módszerekkel tanulni.
Nektek ajánlom a számokon elérhető feladatsort (1., 4., 5., 6.), mellyel a Perfekt múlt időt lehet gyakorolni.
Viel Spaß!

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.02.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



2020. június 2. Ének

Hahó hatodikosom!

🎵Hallgass zenét!

Írd a blogbejegyzés alá, kit, mit választottál!

Viszonthallásra!👂

Nyelvtan Reni nénivel június 3.

Kedves Mindenki!

Ma online egyeztetés 10 órakor! 

Mai feladat:
Tudod mi az a bakancslista? Egy lista az álmoktól az őrült ötleteken keresztül  nagy kalandokig minden, amit szeretnénk elérni életünk vége előtt.

Arra kérlek, álmodozz és készítsd el a nyári bakancslistádat! (legalább 10 pontból álljon!) Az órán egyeztetünk.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.02.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Nyelvtan Reni nénivel június 2.

Kedves Mindenki!

Holnap online óra 10 órakor!

A mai órára két feladatot kaptok.

1. Ma már kevés családban van vonalas telefon, praktikus szempontból a mobilokra cseréltük őket. Ám így sem mindig vagyunk utolérhetők.
Fogalmazzatok meg néhány mondatos szöveget, amit szívesen felvennétek az otthoni vagy mobil üzenetrögzítőre. (Figyelj arra, hogy több mondat legyen, ízléses, humoros). Küldhetitek messengeren, írásban vagy hangüzenetben!

2. Gyűjts olyan szavakat, amik úgy kezdődnek: BE.  (pl. beteg). A legtöbbet gyűjtőnek ötös a jutalma. (Nem kell elküldeni, holnap az online órán megnézzük!)

Angol - Éva néni

Testnevelés - Relaxáció - 4.rész

Sziasztok!

Nézd meg a videot és ezt követően kezdj csak hozzá, mikor másodjára is elindítottad!

A légzőgyakorlathoz
"Katt ide":


Jó lazulást! :-)

Testnevelés - Javítási lehetőség - Naplók beadása

Sziasztok!

Aki szeretne javítani, az küldje el a naplóját a szokott módon és formában ide:

kovacs.imre@vargatamas.hu

Akinek kérdése van az is a fenti címre írjon!

---------------------------------------------------------------------------------

A javítási lehetőség, eddig is adott volt, mint félév előtt is!

 Így most is az,
 egészen a jegyek lezárásáig!






Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a háromszög, és a háromszög szögeivel kapcsolatos összefüggések.

Először nézd meg a videót, majd a mértan füzetedbe rajzold le az ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat.
/csak az elejét nézd meg: 2 perc 50 másodperc!/






2020. június 1., hétfő

6.A Technika 2020.06.01. Ételkészítés


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai óra témája az ételkészítés! Hoztam egy videót ahol bemutat pár nagyon jól kinéző gyors receptet. Hozzátenném a végeredmény nem mindig ugyanaz, amiket ezekben látunk, de kipróbálásra tán egyszer érdemes lesz.
Vagy ha egyszer bajban lesztek, hogy „na, mit főzzek gyorsan” jusson eszedbe, hogy az internet a gyors kaják kimeríthetetlen tárháza.


Videó.

2020. május 29., péntek

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 29.

Good morning!

Yay, it's Friday, and the long weekend is coming!



Ma csak annyi a feladatod, hogy megnézd ezt a rajzfilmet:
https://www.youtube.com/watch?v=qu-LVcLX6Ko

Have fun! :)
Dorottya néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.29.

Kedves Diákom!

Elérkezett az idei tanév utolsó számonkérésének ideje, ráadásul péntek van! Ez már csakis egy fantasztikus nap lehet! 😉


A számonkérésben legfeljebb 10 pontot szerezhetsz, minden feladat feleletválasztós, de ne tippelgess, gondold át jól a válaszokat!


Jó munkát és kellemes hosszú hétvégét kívánok!

Történelem - 05.29.

1. Olvasd végig!

El tudod képzelni az életed telefon, tablet, számítógép, internet, sőt... áram nélkül?

Ha jól sejtem, a válasz nem. Sőt, néhányan talán a szívetekhez is kaptatok már a kérdés miatt is.




Nos, a 18. századi ember számára (ebben a korszakban járunk most történelmi tanulmányainkban) az elektromosság ismeretlen volt. A század közepén azonban (1750-es évek) óriási áttörést értek el: feltalálták a gőzgépet. Egy James Watt nevű angol férfiú tökéletesítette a szerkezetet.

Innen már nem volt megállás... a gépek óriási szerepet kaptak a gyárakban, a földeken, sőt az iparban is. Alig 50 év múlva megkezdődtek a vasútépítések is! Döbbenetes, ugye?

A világ legelső vasútvonala (1825) őrületesen hosszú, 40 km volt, amin a gőzmozdony 24 km/h sebességgel volt képes haladni. (Ma már vannak olyan japán vonatok, amik 581 km/h-val haladnak. Csak mondom.)
#irónia

2. Nézd át a tk. 132-134. oldalát!

3. Gyűjtsd ki a füzetedbe a tankönyvben szereplő feltalálókat a találmányaikkal együtt! (Most kivételesen nem kell elküldened, de tudod, hogy szoktam később egyben kérni több anyagrészt.)

4.


Hajráááá!

Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Végre itt a hét utolsó napja és hosszú hétvége lesz!!!!!


A mai órán csak egy Extra Englisht kell megnéznetek.


Feladat

Extra English 5 , nézd meg ITT !

Jó munkát!


                         Anikó néni

2020.V.29. Német

Kedves hatodikos!

A mai órán a füzetedben fogsz dolgozni. 

1. feladat
Döntsd el, hogy ist vagy hat segédigét használunk a következő igék múlt idejében!
Írd le őket a füzetedbe! Írd mellé a jelentését is!
Pl:
...... gemacht → füzetbe így írd: hat gemacht = csinált

...... gestürzt →
...... passiert →
......gefahren →
...... gesehen →
...... geholfen →
...... aufgestiegen →
...... geblieben →
...... wehgetan →
...... geholt →
...... zurückgekommen→

2. feladat
Fordítsd le az alábbi mondatokat! Magyarul és németül is írd le a füzetedbe!

Tegnap utaztam Bonnba. →
Tegnapelőtt otthon maradtál. →
Tavaly láttam Tinát. →

Wir haben das Fahrrad aus dem Keller geholt. →
Sie sind gestürzt. →
Ihr seid zu Hause geblieben. →

3. feladat
a) Írd le a haben és a sein igék ragozását a füzetedbe!
b) Melyikhez társítod a "VALAMIT", melyikhez a MOZGÁS súgószavakat? Miért?

Fotózd le jól láthatóan a feladatokat, és küldd el!

Viel Spaß!

Angol - Éva néni

Hello!

Please check your work from Wednesday.

New vocabulary:
journey: út, utazás
Netherlands: Hollandia
luckily: szerencsére
part of the way: az út egy részén
spooky: kísérteties

Most ti jöttök. Írj egy képeslapot a barátodnak/barátnődnek, amit a nyaralásodról küldesz haza (az alapfokú nyelvvizsgán a képeslapírás az írásbeli feladat). Ez most egy olyan nyaralásról szóljon, amikor nem volt probléma. Majd a következőben lehet ecsetelni a jövő héten, amikor valami nem stimmelt.


Legyen megszólítás: Dear ......,    Hi, ...... (angolban mindig vessző van a megszólítás végén)
Egy sor kimarad.
Nagybetűvel kezdd az első sort: Greetings from.....  (honnan küldöd üdvözleted)
Írj az időjárásról, hogy milyen.
Írj arról, hogy milyen a szállás.
Írj arról, hogy mit csináltatok idáig, de csak felsorolásszerűen.
Említsd meg, hogy mit ettetek.
Elköszönés: Hope you're OK. (=Remélem nálad minden rendben.)
Búcsúzás: Love,...  (Szeretettel)   vagy Bye, .... (Szia)
Aláírás.


Ezek a képeslapírás kötelező elemei nagyjából. Összesen kb 10 mondat. Ha kész, küldd el.
Thank you! BYE!

Matematika Betti nénivel - 2020.05.29.

Kedves Hatodikosok!

Ma átismételjük a terület mérésével kapcsolatos ismereteinket, és megtanuljuk kiszámolni a szimmetrikus háromszög területét.

Ehhez tekintsd meg az alábbi videót!



Beküldendő feladatod nincs, élvezd a videót!
Jó munkát kívánok!

Etika 2020.05.28.

Kedves Hatodikos!


Június 1. az idei évben Pünkösd napja. Ráhangolódásként erre az ünnepre ajánlom figyelmedbe ezt a pár perces videót.

Az indításához KATTINTS IDE !
Heni néni

Testnevelés - Relaxáció - 3.rész

Sziasztok!


Nézd meg a videot és csakis második megtekintéskor kezdj neki a feladathoz.

Katt ide:



A Naplót ne felejtsétek el és őrizzétek meg,
 mert majd meg szeretném nézni!

Jó "lazulást"! :-)

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán Tudáspróba következik a körből és a négyszögekből.

A kérdőíven 10 feleletválasztós kérdés található. Ne találgass, gondolkodj, ha nem vagy biztos a válaszban, nézd meg a heti tananyagot! /minden jó válasz két pontot ér/

A kérdőív kitöltése mindenkinek KÖTELEZŐ!



2020. május 28., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy "széktornát" hoztam nektek. Ha befejezted, írj a megjegyzésbe, hogy kész.

Szép napot!

Ági néni


széktorna

Kézműves szakkör V.28.

Kedves lányok,
arra gondoltam, hogy készíthetnénk ma a kertbe hangulatlámpásokat. Az erkélyre és a szobádba is kiteheted. csak befőttes üvegre, festékre vagy spárgára van szükség. ezek a tárgyak általában otthon fellelhetők.
A videóban több lehetőséget találsz az üvegek újrahasznosítására.
ITT

Thinking this could be a fun, easy way to light up our patio and spend even more time outside this spring.

Nemcsak lámpást tudsz készíteni az üvegekből, hanem bármitartókat is. A lámpásba tehetsz teamécsest, led mécsest vag izzósort is.
 Nézd csak:




Fruit Mason Jar Set, summer table centerpiece, Set of 4 pint size Mason jars, rustic home decor, wat



Csak érdekességként mutatom, hogy lehet ám horgolni is az üveg köré....

Step by step tutorial on how to upcycle a jar and create a crochet tealight Lantern cover - advanced beginner level - all the steps included


Irodalom - 05.28.

Kedves 6.a,

elérkeztünk a Pete Pite összefoglalásához. Jövő csütörtökön számonkérésre számíthatsz.

Mára gyakorló/ismétlő feladatokat hoztam. Ha úgy érzed, valamelyik rész nem világos, olvasd újra azt a fejezetet, nézd át az eddigi blogbejegyzéseket, és a füzetedbe leírtakat! Ha még mindig homály, kérdezz!


1. Egészítsd ki a mondatokat a regény alapján számnevekkel! (Figyelj a helyesírásra!)



2. Melyik a helyes?

 

3. Nem történik pontos utalás a cselekmények idejére, évekre. Ennek ellenére is tudjuk, hogy a történet a 20. század végén, vagy a 21. században játszódik. Mi a bizonyíték erre?
Keress 5 olyan tényt a regényből, amely bizonyíték lehet!

4. Az bizonyára mindenkinek feltűnt (aki olvasta a regényt), hogy ez a mű bizony tele van humoros helyzetekkel, megnyilvánulásokkal.
Válassz ki a regényből három olyan helyzetet, ami szerinted vicces!
Indokold meg, hogy mi a humor forrása a szituációkban!

5. Válaszaidat >>ERRE A FELADATLAPRA<< írd meg! (tehát ne e-mailben küldd, és ne messengeren!)

Szép napot, jó munkát!
Kata n.

Természetismeret 05.28.

Kedves Hatodikos!
Kitartás, már csak pár óra van előtted a tanévből! 😊

Cím a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai I.

HALAK                                           Nézd meg: A HALAK 😊🐟
- vízben élő gerinces állatok
- testük áramvonalas
- testüket pikkelyek és nyálkaréteg fedi
úszókkal mozognak    Tanulmányozd az 1. ábrát
- az úszólyag segítségével emelkednek fel és süllyednek le a vízben 
oldalvonalukkal érzékelik a víz áramlását
kopoltyúval lélegeznek
petékkel/ikrákkal szaporodnak
változó testhőmérsékletű állatok: hőmérsékletük a környezethez hasonló
Írd ki a könyvből a halak után a jellemzőiket. /A bekeretezett részben is vannak jellemzőik./
ponty:
dévérkeszeg:
lesőharcsa:
KÉTÉLTŰEK Azok a gerinces állatok, melyek életük első szakaszában vízben, átalakulásuk után szárazföldön élnek.
kecskebéka:                                        Nézd meg: EGY BÉKA ÉLETE 😊🐸
- zöldes rejtőszíne van
ragadozó (legyek, szúnyogok)
- hátsó lába erős, izmos ugróláb
- ujjai között úszóhártya feszül
- tüdő (fejletlen)bőrlégzés
- változó testhőmérsékletű
petékkel szaporodnak, átalakulással fejlődnekolvasd el a könyvből, hogyan.   + 3.ábra
HÜLLŐK                                          Nézd meg:  VÍZISIKLÓ 😊🐍
vízisiklóJellemezd a tankönyv segítségével az előzőekhez hasonlóan!

Mf.: 102.o.3.f.;103.o.5.f. a)      
Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

6.A Rajz 2020.05.28. Short animation


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai órán szintén hoztam nektek egy érdekességet. A youtube tele van ezekkel a „Short animation” videókkal. (rövid animácók). Van köztük nagyon szuper, tűrhető meg persze ócska. Néha azonban rábukkanhat jókra az ember. Linkelek egyet. Ha van kedvetek, keresgéljetek.
Jó szórakozást!


Videó.

Testnevelés - Beadás és Javítás...

Sziasztok!

Beadás és javítási lehetőség, az edzésnaplókból!

2020.0316-2020.05.22 -ig tartó időszak!

- Ez az első 10 hét -

Most a 11. hétnél tartunk, de innentől csak az elmaradt naplókat kérem már!

Ide:

kovacs.imre@vargatamas.hu

---------------------------------------------------------------------------------

A naplókról:

Van olyan akinek csak a 10. hét hiányzik, már.

A 8.-9. hét még a többségnek beadásra vár.

Van olyan, aki még nem tudott naplót küldeni...
...és még van jó pár lehetőség, ezt mindenki tudja magáról, ki melyik! :-)

---------------------------------------------------------------------------------

A "Mai" feladatok így alakulnak:

A helyzetre való tekintettel innentől csak:
 relaxációs gyakorlatok vannak és lesznek,
 amiket kiteszek mindig 
és a
 naplók pótlása, beadása!

Jó munkát kívánok!

Javításra fel! :-)

2020. május 27., szerda

Matematika Balázs bácsival - 20202.05.27.

Kedves Diákom!

Ma átismételjük a terület mérésével kapcsolatos ismereteinket, és megtanuljuk kiszámolni a szimmetrikus háromszög területét.

Ehhez tekintsd meg az alábbi videót!



Beküldendő feladatod nincs, de ahogy a tegnapi online órán megbeszéltük, pénteken számíts egy kis számonkérésre!

Jó munkát kívánok!