2020. április 17., péntek

Angol-Anikó néni

Dear Students!



Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben és most újult erővel folytathatjuk a tanulást.


1. feladat


Javítsd a múlt órán feladott feladatokat!
TK 13.o./3b.





Mf.8.o./2

 


2. feladat



Mf. 8.o./2.

Tedd sorrendbe a szavakat! (Segítség: Sorrend a mondatokban: kérdőszó+ segédige+alany+ige)










3. feladat


Írd le a füzetedbe a mondatot a helyes válasszal!


    1.        Complete the questions. Choose A or B.

                    1.        What time _____ your bus leave in the morning?
                                    A.        ☐ do
                                    B.        ☐ does
                    2.        _____ Emily go swimming after school?
                                    A.        ☐ Do
                                    B.        ☐ Does
                    3.        _____ do you live?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    4.        _____ do you get to school?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What
                    5.        _____ does school finish?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    6.        _____ do you spell your name?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What

4. feladat


Mf.8.o/4.
Használd a mondatokba a do/does segédigéket és a mondat végén lévő igéket!

 

Jó munkát!


Best Wishes


Etika-Heni nénivel 2020.04.17.

Kedves Hatodikosok!

A mai órán olyan magyar találmányokkal ismerkedtek meg, amelyek megváltoztatták a világot. Nézd meg a következő bejátszást! Írd le, az 5  találmány nevét! A kisfilm indításához KATTINTS IDE!

Magyar találmányok:
1.
2.
3.
4.
5.

Mit gondolsz, miért foglalkoztatja az emberiséget a technikai fejlődés?
Sorolj fel olyan találmányokat (2-3), amiket jóra és rosszra is lehet használni!
Ha elkészültél a feladattal, küldd el IDE !

Határidő: április 23.
Jó munkát! Heni néni

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 17.

Good morning!

Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet, kipihentétek magatokat és most újult erővel kezdhetünk neki a tanulásnak!

Let's start the lesson!

1) Listening

Tankönyv 13. oldal 5a feladat

Kezdjünk a kedvencetekkel, egy hallgatási feladattal! 
A tankönyv 13. oldal 5a feladatához hallgasd meg a Monica-val készült interjút. 

Először nézd meg a feladatot a tankönyvben, hallgasd meg ITT az interjút és ceruzával jelöld (pipával), hogy a kérdésekre milyen válaszokat ad Monica. Hallgasd meg többször is a szöveget, ha kell!


(kattints ide, hogy meghallgathasd az interjút)

2) Writing

Hallgasd meg még egyszer az interjút és írd le a kérdéseket a füzetedbe! Segítségképp a feladatban ott van mindegyik kérdés vége.
  Pl.: 1.  Where do you live?
         2.  ....... get up?



A tankönyvi feladatról és a füzetbe írt 8 kérdésről készíts 1-1 képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyidorottya@vargatamas.hu címre!

Have a nice weekend!

Angol - Éva néni

Dear students!

Welcome back to the digital school.

Nemsokára el fogjátok tudni a tavaszi szüneti élményeiteket angolul is mesélni, hisz a múlt idő témakörébe kezdtünk bele a szünet előtt.

Egyelőre még a to BE , tehát a lenni ige múlt idejű alakjaival ismerkedtünk meg.

Nézd meg ezt a pár példát...
Look at these examples....


NOW                                          IN THE PAST(=a múltban)

1. I am at home.       --------  I was at home yesterday. (= Én tegnap otthon voltam.)
2. You are a student. --------  You were a student in 1989. (= Te tanuló voltál 1989-ben.)
3. He is a waiter.       --------   He was a waiter in Szeged. (= Ő pincér volt Szegeden.)

4. We are hungry.     ----------- We were hungry after the party. (= A buli után éhesek voltunk.)
5. You are very kind. ------ You were very kind (=<kájnd> kedves). (= Ti nagyon kedvesek voltatok.)
6. They are on a holiday, -------- They were on a holiday. (= Ők nyaraltak/vakáción voltak/elutaztak.)

A fenti példákat másoljátok át a füzetbe! Cím: Past Simple (=Egyszerű múlt idő)

Alá ezeket a mondatokat önállóan tedd át múlt időbe! Csak az igealak fog változni.
am, are, is ----->  was, were
A mondatok mellé írd oda a magyar fordítást is!

1. We are in the garden with Paul.  ------>
2. They are pilots. ----->
3. I am at Paul and Sarah's wedding. ------>
4. You are in bed because you are ill. ---->
5. He is in the house. ------>

(Ha készen vagy, küldd el a mondataidat gépelve vagy lefotózva emailen.)
If you are ready, send me your work please in an email.

Thank you!
BYE!


Testnevelés - Ügyességi feladat

Sziasztok!

Ezen a videon látottakat, próbáljátok ki, egy üres A5 lappal, (ez az írólap) és két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:


...a másik fontos dolog!

- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold, az csak egy példa a feladathoz!

Próbálj rajzolni:

 egy háromszöget így, 

majd egy négyszöget, 

téglalapot, 

kört...stb.

...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.


Ha elég bátor vagy, akkor a végeredményt fényképezd le és küldd el, erre a címre: 

kovacs.imre@vargatamas.hu


A neved legyen rajta a rajzodon :-)


Jó rajzolást kívánok!

Matematika 6/1. Imre bácsi



Kedves Hatodikosok!

Remélem jól telt a tavaszi szünet, mindenki kipihente magát!

A mai órán a százalék szó fogalmával fogunk megismerkedni.

A százalék szó századrészt jelent, vagyis egy mennyiség 1/100 (egy század) részét a mennyiség 1 százalékának nevezzük.   Jelölése: 1 %  /Írd le a füzetbe, és jól jegyezd meg!/

Nézd meg a következő videó elejét! /1 perc 10 másodperc/


Példák

250 Ft-nak az 1/100 (1 század) részét másképpen az 1 százalékának nevezzük.  1 %
250 Ft-nak a 8/100 (8 század) részét másképpen a 8 százalékának nevezzük.  8 %
250 Ft-nak az 50/100 (50 század) részét másképpen az 50 százalékának nevezzük.  50 %
250 Ft-nak a 68/100 (68 század) részét másképpen a 68 százalékának nevezzük.  68 %
250 Ft-nak a 100/100 (100 század) részét másképpen a 100 százalékának nevezzük. 100 %
250 Ft-nak az 125/100 (125 század) részét másképpen az 125 százalékának nevezzük.  125 %
250 Ft-nak a 200/100 (200 század) részét másképpen a 200 százalékának nevezzük.  200 %

Önálló gyakorlás a füzetbe!

800 Ft-nak az 5/100 (5 század) része  =  5 %
800 Ft-nak az 7/100 (7 század) része  = 
800 Ft-nak az 12/100 (12 század) része  = 
800 Ft-nak az 25/100 (25 század) része  = 
800 Ft-nak az 33/100 (33 század) része  = 
800 Ft-nak az 99/100 (99 század) része  = 
800 Ft-nak az 101/100 (101 század) része  = 
800 Ft-nak az 150/100 (150 század) része  =
800 Ft-nak az 300/100 (300 század) része  =


2020. április 16., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy nehezebb feladat következik, de bízom benne, hogy meg tudod csinálni. Kérlek írj vissza nekem, hogy mennyire volt nehéz. Köszönöm.

A videót itt találod: Mélyhátizom erősítése

Szép napot: Ági néni

Kézműves szakkör IV.16.

Kedves lányok!
Húsvét elmúltával biztosan maradt otthon néhány saját készítésű díszetek.
Kíváncsi vagyok rá, miket készítettetek. Ha van kedvetek , fotózzátok le és küldjétek el bátran!
vargatamasblogos@gmail.com

Ma a farmer újrahasznosításáról hoztam nektek képeket. Valószínűleg mindenkinek van otthon kidobásra ítélt farmergatyója. Ne tedd a kukába! Előbb próbáld ki, mit tudsz felhasználni belőle! Olyan ügyesek vagytok, hogy biztosan meg tudtok néhány ötletet valósítani a képek közül.
  





Remélem, találtok magatoknak olyat, ami tetszik. Esetleg anyák napjára is elkészíthetitek...

Irodalom - 04.16.

Drágáim,

először is óriási dicséret nektek, mivel csoda dolgozatokat állítottatok össze! Nagyon köszönöm a munkátokat! ♡
.


A délutáni beszélgetésünkig megpróbálom összeszedni a gondolataimat és kiemelni közülük néhány igazán nagyszerűt.


A Toldival kapcsolatos utolsó állomásunkhoz érkeztünk: dolgozatírás.
A kitöltéshez:
- 90 perc áll rendelkezésedre a kitöltéshez.
- A dolgozat egyszer kitölthető, ezért érdemes az időt a lehető legjobban kihasználni. (Ha érted, mire gondolok...😉)
- A dolgozat hétfő 7.30-ig kezdhető el.
- Mindenképp használd a Toldi szövegét!

A feladatlap ITT elérhető.

Hajrá, hajrá!
Kata néni



U.i. A Petepite aktuális lesz hamarosan, úgyhogy tessék olvasni, ha eddig még nem.

Testnevelés - Úszás - Híres Úszók Arcképcsarnoka - 1. rész

Sziasztok!


A szünet utáni első órán és immár 5 hét óta, ezen a felületen találkozunk.

Remélem kipihentétek magatokat!

A mai feladat az arcképcsarnok 1. része mellett:

Az EDZÉSNAPLÓBÓL az első hét feladatait/feljegyzéseiteket,
 névvel küldjétek el MA erre a címre:

 kovacs.imre@vargatamas.hu

Egy fénykép az edzésnaplóról elég, mert ha jól csináltad egy oldalra rá kell férnie, de ha mégis 2 oldal lett az sem baj :-)

Ne írd újra, ha mégsem olyan, mint gondolod!

Az első bejegyzésben 2020. március 16-án említettem a naplót:


Híres úszókról szól, az arcképcsarnok.

Megjegyzésben a blog alatt írd be, mi Hajós Alfréd "beceneve" !

Ne felejtsd el odaírni a Te nevedet sem :-)

Az Edzésnaplódba se felejtsd el leírni.


1878 - 1955

Hajós Alfréd – Wikipédia

Hajós Alfréd, az első magyar olimpiai bajnok és az első olimpiai bajnoka az úszás sportágnak. 

* "Az 1896. évi nyári olimpiai játékok-on Athénban, az első újkori olimpiai játékokon 11 fokos tengeri körülmények között megrendezett versenyen megnyerte mind a 100 m-es (1:22.2) - vízből indulva -, mind pedig az 1200 m-es (18:22) - hajóról a partra úszva - gyorsúszószámot, ezzel ő szerezte a magyar sport első és második olimpiai aranyérmét. (Valójában ezüstöket, hisz az első olimpián a győztes kapott ezüst érmet, a második pedig bronzot.)" 


Linkek


A Wikipedia szabadon szerkeszthető, így lehet benne pontatlanság, de alap információkra, figyelemfelkeltésre jó, de ellenőrizd az itt olvasottakat. Tájékozódj más forrásból is!

 Pl. könyvtár :-)

A modern kor vívmánya az e-könyvtár is:





Természetismeret 04.16.

Kedves Hatodikos!


Ma 13.00-kor találkozunk a Teams felületen!

A mai óra címe:                      Növénytermesztés az alföldi tájakon    (Írd fel a füzetbe!)
tk. kb. 86.o.

A mai feladatod, hogy figyelmesen elolvasd a leckét, melyben a gabonafélék közös jellemzőiről, a kukoricáról, a napraforgóról tudhatsz meg fontos tulajdonságokat.

Tanulás közben a szervek jellemzése a fontos (alulról felfelé), tehát, hogy milyen az adott növény gyökere, szára, levele, virága/virágzata, termése, valamint fontos a felhasználása is. Nézd meg:

KUKORICA
NAPRAFORGÓ

A burgonyáról a cukorrépáról a vöröshagymáról és a fűszerpaprikáról is találsz érdekességeket a leckében. Nézd meg:

BURGONYA
HAGYMA
CSÍPŐSPAPRIKA

A füzetbe írd fel így a mondatokat és válaszolj:

  1.  A gabonafélék közös jellemzői:
  2.  Ezekkel a réten élő növényekkel rokonok a gabonafélék:
  3.  Ez a feladata a kukorica koronagyökereinek:
  4.  Így nevezik a kukorica kétféle virágzatát:
  5.  Ezt nevezik szotyolának:
  6.  Így nevezik a napraforgó virágzatát:
  7.  Ezt a részét használják fel a napraforgónak:                       Mit készítenek belőle?
  8.  Ez a különbség a búzaszem és a napraforgómag között:
  9.  Ezt a részét fogyasztjuk a burgonyának:
10.  A cukorrépa ezen részéből nyerik a cukrot:

Várom a füzetről készült fotót ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni
                                                             
                                                    

6.A Rajz 2020.04.16. Reneszánsz


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órára is egy videót hoztam nektek, hogy kímélve legyetek legalább rajzból.
Általános iskolában nem térek ki a művészettörténetre, mert jobb szeretem, ha a tanuló alkot. (Már amikor…)
Viszont megragadva a lehetőséget, rengeteg érdekes dokumentumfilm (nyugi rövid) van fent a neten, amit nem hinném, hogy magadtól megkeresnél, de ezért világítok rá én.

A korstílus a Reneszánsz. Történelemből már tanulhattátok és emlékezhettek pár infóra is.
Feladat:
Arra kérlek, nézd meg a videót és igyekezz minél több infót elraktározni. Nem tudhatod, mikor jön jól.



2020. április 8., szerda

DÖK-nap - IDŐKAPSZULA


Kattints IDE a DÖK-napi kalandért! :)

Jó pihenést a szünetre! Olvassatok és nevessetek sokat! ♡


2020. április 7., kedd

Gyógytestnevelés

Szia!

A tavaszi szünet előtti utolsó torna anyagot küldöm Nektek. Mindenkinek jó pihenést kívánok.

A videót ITT tudod megtekinteni

ÁGI néni

Ostern

Kedves hatodikos!
Lehet, hogy csak a szél fúj, de én mégis mintha a húsvéti nyuszi közeledő lépteit hallanám...🐰

Ihr wisst schon, der Osterhase kommt zu Ostern, und er bringt Geschenke. Er versteckt die Geschenke und Eier im Garten. Die Kinder suchen sie.
Willst du Eier suchen?
Im Deutschen gibt es viele Wörter mit "Ei".
Macht ein Wettbewerb! 
Wer kann die meisten Wörter mit "Ei" finden?🥚
Zum Beispiel: mEIn
(Ti már tudjátok, hogy a húsvéti nyuszi jön Húsvétkor és ajándékot hoz. Az ajándékokat és a tojásokat elrejti a kertben. A gyerekek megkeresik ezeket. Akarsz tojást keresni? A németben sok szóban van "ei". Versenyre fel! Ki találja a legtöbb szót "ei"-al?Írd le a szavakat a füzetedbe!)

Végezetül egy kis kultúra...
Miben különbözik a német húsvét a magyartól? Mennyi a hasonlóság és mennyi a különbség? Egy új nyelv tanulásánál nagyon fontos, hogy figyeljünk a hasonlóságokra, sőt tudatosan keressük azokat, mert felgyorsítják és megkönnyítik a tanulást.
Ha van időd és kedved olvass utána az alábbi linken!

Jó készülődést és
Frohe Ostern!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 7.

Hello everyone!

How are you today? I hope you are OK! 😊

1. feladat: Ellenőrzés

Emlékeztek erre a munkafüzeti feladatra? Az utolsó mondathoz, szinte mindenki 'does'-t írt, pedig a people azt jelenti, hogy emberek, tehát többesszám, ezért 'do' kell elé a kérdésben.
 Nyisd ki a munkafüzeted a 8. oldalon és nézd át az 1. feladatban a megoldásaid, javítsd ha hibát látsz!


2. feladat: Easter words

Yay, Easter is coming! Let's learn Easter words!
Párosítsd a húsvéti szavakat a képekkel! A füzetedbe dolgozz, így: 1-a (church - templom), 2-..., 3-...
Ha nem tudod mit jelent egy-egy szó, nézz utána az interneten!

Ha nem jól látod a feladatlapot, letöltheted ITT.

3. feladat: Video

Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. 

Happy Easter!

Nyelvtan IV. 07.

Kedves hatodikos!

A kölcsönös névmást fogjuk ma megtanulni.
A kölcsönös névmás azt fejezi ki, hogy több személy cselekvése kölcsönösen hat a  cselekvést végzőkre, egyiké a másikéra, és fordítva.
 Egyetlen kölcsönös névmásunk van, az egymás szó.
A példamondatokat a kiegészítésekkel írd le a füzetedbe.
 Az óra címe: Kölcsönös névmás
Illeszd a következő ragokat és névutókat a kölcsönös névmáshoz, majd írd az így alkotott alakokat a megfelelő mondatok végére!
-hoz              előtt             -ra                -t

 a) Negyven évet éltek le békében …
b) A barátok figyelnek …
 c) Hűségesek …
d) Tökéletesen kiegészítik …
e) Nincs titkuk …


Néhány ismert irodalmi alakot idézünk fel most, egészítsd ki a mondatokat kölcsönös névmással!

-Iluska és Jancsi elváltak......................
-Miklós és a farkas birkóztak........................
-A tizenkét kőműves egyességet tett ..................között.
-...............néz a sok vitéz, a vendég wels urak.
Petepite és az apukája..............................testében ébredtek egy reggelen.

Jó munkát kívánok!